Британският антимонополен регулатор започна разследване дали Amazon.com и Google правят достатъчно, за да се справят с фалшивите отзиви в платформите си, пише Wall Street Journal.
Службата по конкуренция и пазарите (CMA) заяви, че ходът е свързан с опасенията, че Amazon и Google не полагат достатъчно усилия, за да адресират проблема с фалшивите отзиви в своите сайтове, но допълни, че все още не е ясно дали двете компании са нарушили закона.
От години технологичните гиганти се борят с фалшиви отзиви, тъй като някои търговци си плащат за писане на коментари за техни продукти. Но тази практика е трудна за проследяване от компаниите.
Всичко това се случва в момент, в който скорошните разследвания на пазарната мощ и опазването на неприкосновеността на компаниите от Силициевата долина хвърлят светлина върху подвеждащите онлайн отзиви. Коронавирусната пандемия доведе до насочване към онлайн потребление, увеличавайки зависимостта на потребителите от онлайн отзиви, за да решат кой продукт да си купят.
Решението на CMA следва друго разследване, започнало през май 2020 г., което оценява вътрешните системи на няколко компании и процесите за засичане и справяне с фалшивите отзиви. Работата предизвика притеснения, че Amazon и Google не правят достатъчно, за да засичат фалшиви и подвеждащи отзиви и подозрително поведение, да разследват и съответно да премахват проблемните елементи или да налагат адекватни санкции.
CMA твърди още, че се опасява, че системите на Amazon се провалят в адекватното спиране или засичане на търговците, които манипулират продуктовите обяви.
През 2019 г. американските власти поставиха под въпрос усилията на Amazon да се бори с проблема в писмо, изпратено до главния изпълнителен директор на компанията Джеф Безос. Федералната търговска комисия също през 2019 г. глоби уебсайт за онлайн търговия на дребно, който е плащал на трета страна да публикува отзиви в Amazon.
Amazon твърди, че посвещава значителни ресурси на предотвратяването на фалшиви или манипулирани оценки от това да се появяват в магазина ѝ и да се увери, че отзивите реално оценяват преживяването на клиентите.
Говорител на Amazon твърди, че компанията ще продължи да съдейства на CMA в разследването и допълва, че досега не е открито нищо нередно, което компанията да е извършила.
Amazon твърди, че е спряла над 200 млн. подозрителни отзива миналата година, преди те да бъдат видени от потребителите. Освен това предприема действия срещу отзиви и профили, продавани на външни социални мрежи. През 2021 г. тя сигнализира за над 1000 групи в социалните мрежи.
Говорител на Google твърди, че компанията предприема действия, за да открива нарушения на политиките ѝ, премахва проблемно съдържание или спира акаунти, като е готова да продължи да работи със CMA.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг